Gotujemy i bawimy się

Jak dla mnie to ważna sprawa żeby dzieci od najmłodszych lat uczyły się wszystkich przydatnych rzeczy, a gotowanie zdecydowanie do takich możemy zaliczyć. Ja angażuję Kasię i Piotrusia bardzo często do wspólnego gotowania, potrzeba czasem trochę cierpliwości ale dzięki temu mam też cały czas oko na dzieciaki i wiem, że nic nie nabroją. Jak zachęcić dzieci do pomocy i sprawić żeby gotowanie było ciekawe? Ja wprowadziłam kilka zasad i ciekawych pomysłów żeby było ciekawie ale też bezpiecznie.

Czasem bawimy się w zadania wykorzystując karteczki samoprzylepne. Dzieciaki najpierw dostają kartkę nr 1, na przykład umyj warzywa, znajdź niebieską miskę i umieść tam warzywa. W misce mają kolejną karteczkę, która mówi pomieszaj sałatkę albo dodaj przyprawę do sałatki. Taka zabawa w zadania bardzo zachęca moje dzieci do wykonywania różnych czynności w kuchni.

Oczywiście nie pozwalam jeszcze dzieciakom używać ostrych noży i niebezpiecznych urządzeń, czy też włączać kuchenki. Jeżeli obawiacie się, że dziecko dotknie przez przypadek czegoś czego nie powinno warto wyznaczyć strefy bezpieczne i niebezpieczne dla dziecka, a później pilnować żeby przebywało w strefie bezpiecznej. Możemy niebezpieczne rzeczy oznaczyć czerwonymi kropkami albo jakimiś naklejkami tak aby maluch wiedział, że czegoś nie może dotknąć, ja tak na początku zrobiłam i dzieciaki nauczyły się co można, a czego nie można ruszać.

Czasem wymyślamy też wspólne przepisy na posiłek, dzieci miewają niesamowite pomysły i często dodaje produkty, które wymyśliły do moich dań. A jak to wygląda u was? Macie fajne pomysły na wspólne gotowanie?

Skomentuj

